SOKMOTOR 2025.01.15 - 3 p. olvasás

KTM 390 SMC R, 2025

A KTM-nél a dolgok a megszokott módon folytatódnak: két kis hengerűrtartalmú supermoto modell bejelentésével, a 125-ös és a 390 SMC R. Most csak a 390 SMC R modellre koncentrálunk.

A KTM persze mindkét SMC R modellt bemutatta az EICMA-n, de eddig nem sokat mondtak róluk. Ahogy azt sejthetjük, a 390 SMC R ugyanarra a platformra épül, mint a 390 Duke. A motor egy 399 cm³-es, folyadékhűtéses egyliteres, amely pont ugyanúgy 44 lóerőt ad le 8500-as fordulaton, mint a Duke. A motort egy hatsebességes manuális váltóval és egy PASC csúszókuplunggal párosították.

A váz is az új Duke-ra épül, két részből álló acélvázat használva, de más a kormányfej szög, alváz rögzítési pontok, merevség profil és tripla szorítók jellemzik. A KTM szerint a változtatásokat a kezelhetőség, a kontroll és a stabilitás javítása érdekében tették.

A 390 SMC R két vezetési módot kínál, az alapértelmezett Street módot és egy vadabb Sport módot, amely élesebb gázreakciót biztosít. A KTM nem említette a Rain módot, amely a 390 Duke-on elérhető, de úgy tűnik, hogy a supermoto modellek esetében nincs ilyen lehetőség, mivel a nagyobb 690 SMC R-en sem található ez meg. A traction control alapfelszereltség, de szükség esetén kikapcsolható.

Az első kerék egy 320 mm-es, egytárcsás fékkel és ByBre radiális, két dugattyús féknyereggel van felszerelve. A hátsó fék egy ByBre egy dugattyús féknyereggel és 240 mm-es tárcsával. A ByBre anyavállalata, a Brembo biztosítja a 10,3 MB Modulator kettős csatornás ABS-t. Sport módban a motorosok három ABS-beállítás közül választhatnak. Az Út mód a normál ABS-t kínálja, amely az utcai használatra van optimalizálva, a Supermoto mód kikapcsolja a hátsó kerék ABS-ét, és a Supermoto+ mód lehetővé teszi, hogy a hátsó kerék rövid időre blokkoljon, hogy segítsen a kanyarodásnál.

A 390 SMC R 43 mm-es WP APEX különálló dugattyús, fordított első teleszkópos villával rendelkezik, amelyhez eszköz nélküli beállítások tartoznak a kompresszió és a rugózás visszapattanásához. A WP APEX hátsó rugóstag eltolva van, és közvetlenül a lengővillához van rögzítve, ez a dizájn minden 390-es modellnél hasonló, hogy helyet biztosítson a kipufogórendszernek. A hátsó rugóstag 20 fokozatú, menet közbeni visszapattanás-állítást kínál, de az előfeszítés állításához szerszám szükséges. A hátsó és az első felfüggesztés is 9,1 hüvelykes mozgásteret biztosít.

További jellemzők közé tartozik a 4,2 hüvelykes TFT kijelző, 17 hüvelykes kerekek, Michelin Power 6 gumik, 33,9 hüvelykes ülésmagasság és a 154 kg körüli súly (üres üzemanyagtartállyal).

A KTM szerint a 390 SMC R 2025 elején érkezik a kereskedésekbe. Az ára 5.500 USD körül indul.
REKLÁM
Kövess minket a Facebook oldalunkon is!
Feliratkozás hírlevélre